Grup Serban

Panificatia si patiseria – o piata pe care consumatorii devin din ce in ce mai sofisticati - Grup Serban

Sectorul produselor de panificatie a inregistrat o scadere a volumelor comercializate, pe parcursul ultimilor cinci ani, diminuarea vanzarilor fiind determinata de scaderea lenta a consumului de paine in randul consumatorilor romani. Painea a reprezentat o pondere de 95% in volumul total al vanzarilor cu amanuntul de produse de panificatie, in Romania, in 2016 si a determinat evolutia intregii categorii.

Painea este in mod traditional unul dintre cele mai importante produse din hrana romanilor; cu toate acestea, avand in vedere faptul ca o mai mare varietate de produse au devenit disponibile, iar consumatorii au devenit mai familiarizati cu bucataria straina, obiceiurile lor alimentare s-au schimbat, in special atunci cand vorbim de persoanele care locuiesc in orasele mari. In plus, in conformitate cu tendinta consumatorilor de a cumpara si consuma alimente sanatoase sau care contribuie la crearea unei stari de bine pentu organism, romanii au preferat ca in viata de zi cu zi, sa reduca din ce in ce mai mult consumul de paine, un aliment care este bogat in calorii. Potrivit jucatorilor de pe piata, consumul de paine in Romania este de peste 95 de kg pe cap de locuitor pe an, in comparatie cu media europeana de 60 kg pe an, se arata intr-un studiu al FRD Center realizat la cererea Ambasadei Olandei in Romania.

La noi, consumul de paine in cifre absolute scade, pentru ca avem foarte multi romani plecati in afara, iar, pe de alta parte, consumul pe cap de locuitor se reduce, pentru ca au aparut tot felul de alte produse. Eram anii trecuti la un consum de 98 de kilograme, s-a redus la 96 si acum suntem la sub 96 de kilograme pe om, anual”, declara pentru Agerpres, presedintele Patronatului Roman din Industria de Morarit, Panificatie si Produse Fainoase — ROMPAN, Aurel Popescu.

Un roman plateste anual pentru paine echivalentul a aproximativ 75 de euro, daca luam in considerare un cost mediu de 0,75 EUR per kilogram de paine, se arata in studiul FRD Center.

In Romania, painea lunga si alba denumita “franzela” este cel mai popular tip de paine proaspata de pe piata. Totusi, in ultimii ani, s-a observat o tendinta de crestere a preferintelor consumatorilor pentru tipuri mai sanatoase de paine, din faina integrala, cu diverse seminte si cereale. Painea este unul dintre produsele care nu lipseste din dieta consumatorului roman, Romania fiind printre primele trei tari consumatoare de paine din Europa. Romanii sunt mari consumatori de paine, pe care prefera sa o consume in stare proaspata. Cu toate acestea, urmare a ultimelor trenduri care se manifesta si pe piata din Romania, romanii mananca mai putina paine, dar cu o valoare nutritiva mai mare si achizitionata la preturi mai mari. Consumatorul roman este mai exigent si mai sofisticat si cauta produse gourmet, inclusiv in categoria produselor de panificatie. In prezent, producatorii locali dsfasoara in mod constant o activitate de inovare si diversificarea a productiei pentru a raspunde cererii de pe piata.

Potrivit Institutului National de Statistica, consumul mediu anual de cereale si produse fainoase, pe cap de locuitor, in Romania, a inregistrat nivelul de 156,5 kg in 2014.
Piata de panificatie din Romania este estimata in prezent la 1,8 miliarde de euro (alte evaluari indica o cifra de afaceri anuala de circa 2,5 miliarde de euro pentru intreaga industrie de morarit si panificatie), doar productia interna de produse de panificatie reprezentand aproximativ 1,1 miliarde EUR.

sursa: www.roaliment.ro

 

Scrie un comentariu

Fi primul care comentează

Primește notificări pentru
avatar
wpDiscuz